Veelgestelde vragen

Hieronder vind je antwoord op de meestgestelde vragen over bestellen, betalen, verzending en garantie. 

FAQ

Bestellen

Wanneer je bij ons een bestelling hebt geplaatst, starten wij met het samenstellen van jouw Green Story! Eerst nemen we contact met je op om te kijken naar een geschikte bezorg- en installatiedatum voor jouw bestelling. Vervolgens halen we op de dag van levering jouw plant uit de kas en rijden we met de bijbehorende producten naar jou om jouw Green Story te bezorgen. De plant-pot combinatie(s) worden door ons bij jou thuis geplaatst en geïnstalleerd (compleet met voeding, watermeter etc.), je krijgt een instructie voor het onderhoud en we zorgen dat jouw Green Story echt kan beginnen! 

Wanneer je ervoor hebt gekozen om de bestelling af te halen in onze kas, kun je de plant ter plekke zelf uitkiezen en meenemen. Je krijgt dan een instructie hoe je het watermeetsysteem moet maken.

Green Stories is anders als andere leveranciers van planten. Wij leveren totale groene settings met combinaties van planten en potten. Ons doel is om het jou zo makkelijk mogelijk te maken. Alles wat je bij ons op de website ziet, kun je dan ook kopen of vertellen we je waar je het kan kopen. Vervolgens regelen wij alles voor je. Wij selecteren voor de jou de beste planten rechtstreeks uit de kas en mooie en kwalitatieve potten die ook echt passen en waterdicht zijn.  Omdat wij alleen planten leveren op een watermeetsysteem, is het onderhoud ook een makkie. Kortom: gemak is wat je van Green Stories kan verwachten.   

Green Stories levert zowel aan particulieren als aan zakelijke klanten. We kunnen dus zeker ook jouw werkruimte inrichten. Neem vooral ook even een kijkje op onze maatwerk pagina waar je al wat voorbeelden ziet van kantoorbeplanting en andere projecten die we hebben uitgeleverd.  Laat ons vervolgens weten via de contactgegevens rechts bovenaan de pagina wat we voor je kunnen betekenen. 

Betalen

De betalingen op onze website lopen via Mollie B.V.. Dit is een erkend bedrijf dat betalingen verzorgt voor ondernemingen. Zij zorgen ervoor dat je betaling veilig terechtkomt bij Green Stories. Op je bankafschrift staat Mollie of Stg Mollie Payments en informatie over de transactie. Via https://www.mollie.com/nl/consumers kun je ook altijd informatie vinden over je transactie. 

Alle data die Mollie verwerkt, zowel die van bedrijven als die van consumenten, zijn veilig. Doordat ze nauwgezet elke compliance-regulering volgen, is de beveiliging best-in-class en van bankniveau. Mollie is volledig PCI-DSS Level 1 gecertificeerd en de hosting is ISO 9001 en ISO 27001 compliant. Verder voldoet Mollie aan alle Richtsnoeren voor de veiligheid van internetbetalingen, opgesteld door de Europese Bankautoriteit. Ook krijgt Mollie permanent toezicht van De Nederlandsche Bank.

Geen zorgen! Check of het geld niet is afgeschreven en probeer het dan gewoon nog een keer. Jouw producten kan je vinden in het winkelmandje. Lukt het nog steeds niet? Neem dan contact met ons op, wij helpen je graag!

Wij bieden de betaalmogelijkheden iDeal en bankoverschrijving. De betalingen van onze site lopen via Mollie B.V.

Ben je een bedrijf en wil je op factuur bestellen? Neem even contact met ons op via tel. 06 - 47 97 40 50 of info@green-stories.nl, dan overleggen we wat de mogelijkheden zijn.  

Alleen zakelijke klanten kunnen op rekening/factuur betalen. Consumenten kunnen via iDeal, credit card of bankoverschrijving vooraf betalen.  

Ben je een bedrijf en wil je op factuur bestellen? Neem even contact met ons op via tel. 06 - 47 97 40 50 of info@green-stories.nl, dan overleggen we wat de mogelijkheden zijn.  

Verzending & Levering

Omdat Green Stories geen standaard producten levert maar totaalplaatjes van groen waarbij wij zelf ook de plant bij je thuis in de pot komen installeren, willen we samen met jou een geschikt levermoment afspreken. Er moet dan ook iemand thuis zijn om de deur open te doen en aan te geven waar je de plant wilt hebben. We streven ernaar om samen met jou een datum binnen 2 weken na je bestelling te prikken om de installatie plaats te laten vinden.

Heb je een bestelling geplaatst die je zelf af komt halen, dan nemen we ook contact met je op om een afspraak te maken. Zo weten we zeker dat er iemand aanwezig is die jou helpt met het uitzoeken van de mooiste plant en jou de juiste instructie voor het maken van het watermeetsysteem geeft. 

Wanneer je bij ons een bestelling hebt geplaatst, nemen we eerst contact met je op om te kijken naar een geschikte bezorg- en installatiedatum voor jouw bestelling. Vervolgens halen we op de dag van levering jouw plant uit de kas en rijden we met eigen vervoer de bijbehorende producten naar jou om jouw Green Story te bezorgen. 

Wanneer je ervoor hebt gekozen om de bestelling af te halen in onze kas, kun je de plant ter plekke zelf uitkiezen en meenemen. 

Nee, we hebben geen track and trace. Maar dat hebben we ook niet nodig want we bezorgen alleen op afspraak. Jij weet dus exact van te voren wanneer wij jou bestelling komen bezorgen omdat we dit zelf met je afgesproken hebben. Mochten we op de dag zelf vertraging oplopen, laten we je dat uiteraard persoonlijk weten. 

Bij Green Stories kun je kiezen voor twee opties:

1. Installatieservice bij jouw thuis: de installatie betreft het transporteren, op de plek zetten (LET OP: wij doen geen werkzaamheden als ophangen/boren en op elektra aansluiten e.d.) en beplanten van de bestelde potten en bijbehorende producten. De kosten hiervoor bedragen € 25,- incl. BTW. 

2. Afhalen in de kas: je kunt de bestelde producten ook bij ons uitzoeken en afhalen in de kas. Hiervoor worden geen kosten gerekend. Je krijgt dan van ons een instructie hoe je de potten moet beplanten. Neem vooraf even contact op om te overleggen of je vervoersmiddel voldoet om de bestelling mee te kunnen nemen. 

Wanneer je niet thuis bent op de afgesproken datum en tijd, zullen we jouw bestelling weer meenemen. Onze kamerplanten kunnen niet buiten blijven staan en niet afgegeven worden aan de buurman of buurvrouw. Omdat wij de plant(en) ook daadwerkelijk komen installeren en op de juiste plek neerzetten, is het niet mogelijk om te leveren zonder jouw aanwezigheid. We maken dan een nieuwe afspraak om te leveren. De kosten voor het maken van de nieuwe afspraak en het opnieuw leveren bedragen € 25,- incl. BTW. 

Garantie & Retourneren

Omdat Green Stories de plant-pot combinaties zelf thuis bij jou installeert, kun je bij levering direct aan onze medewerker aangeven wanneer er iets mis is met de geleverde plant(en) of pot(ten). Wij staan als verkoper in voor de kwaliteit van onze producten. Producten moeten namelijk wel beantwoorden aan de redelijke verwachting die je hiervan als klant mag hebben. Mocht er onverhoopt iets mis zijn, dan vernemen wij dat graag en gaan wij gezamenlijk op zoek naar een passende oplossing. Deze 'wettelijke garantie' geldt onverminderd eventuele extra aangeboden garanties. 

Omdat Green Stories de plant-pot combinaties zelf thuis bij jou installeert, kun je bij levering direct aan onze medewerker aangeven wanneer je niet tevreden bent over de geleverde plant(en) of pot(ten). Wij staan als verkoper in voor de kwaliteit van onze producten. Producten moeten namelijk wel beantwoorden aan de redelijke verwachting die je hiervan als klant mag hebben. Mocht er onverhoopt iets mis zijn, dan vernemen wij dat graag en gaan wij gezamenlijk op zoek naar een passende oplossing. Deze 'wettelijke garantie' geldt onverminderd eventuele extra aangeboden garanties. 

De niet levende producten vallen onder het herroepingsrecht en hiervoor kun je binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van reden de overeenkomst herroepen. 

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, dien je hier een formulier voor herroeping per mail in te vullen en aan ons te versturen.

Planten zijn levende producten en komen niet uit een machine. Exact dezelfde plant kunnen we dus nooit leveren. Uiteraard proberen we altijd de plant op de foto zoveel mogelijk te benaderen. Mocht je ondanks onze hoge kwaliteitseisen toch niet tevreden zijn met de geleverde plant, geeft dit dan tijdens de levering bij onze medewerker aan. Wij staan als verkoper in voor de kwaliteit van onze producten. Producten moeten namelijk wel beantwoorden aan de redelijke verwachting die je hiervan als klant mag hebben. Mocht er onverhoopt iets mis zijn, dan vernemen wij dat graag en gaan wij gezamenlijk op zoek naar een passende oplossing. Deze 'wettelijke garantie' geldt onverminderd eventuele extra aangeboden garanties. 

Staat jouw vraag er niet tussen?

Wij hebben wel het antwoord. Bel ons of stuur een e-mail en we helpen je graag verder!